Thursday, February 5, 2009

CNY 2009

adik bongsu nenek
twins
abg nenek
bergmbar sblm g beraye

Cuti raye cine ritu aku balik kuantan. Nilah first time aku blk beraye.Haa..jgn trkejut plak.Asal aku nk g raye plak ms raye cine kn. Biasela. Dh 3 thn family aku, pakcik makcik n nenek g beraye umah sedare2 berlainan kaum kt org. Nenek aku sebenarnye anak cine yg diberi pd org lain.Sbb mak ayah die org susah. So beri anaknye pd org Pakistan. Kirenye ayah angkat nenek aku org Pakistan. Tp kite org xde kene mngena darah pn ngan Pakistan tu.Kirenye pangkat Moyang Angkat aku la. hehe. Lps tu nenek aku kawin ngan arwah atuk aku n dpt 12 org anak yg semuanye muke cine. Bile cine jumpe ngan die org. msti nk ckp cine. Abg aku pn penah kene ms die kecik2 dulu.Hehe.Aku? Aku ikut muke mak.. Selamat la.hehe.

Oklah. Mase pg raye cine tu seme org dtg umh kt org kt IM. Brtolak dlm pkl 10.30 pg. Rumah pertama atok no. 2.Abg nenek aku.Kt Sri Kemunting.Atok ni sorg2 je pg raye tu sbb anak2 die x smpai lg.Penuh la rumah tu dgn family kt org.Yang ade nenek aku, makdek,family aku (5 org), ayahteh n family (4 org), Mokcik n family (3 org), Poksu n family (6 org) ngan cousin aku. Mule la bkk story psl sejarah family yg x abih2 tu. Sbb aboh, pakcik n makcik still searching for others adik bradik nenek yg x jmpe2 lg tu. Rupenye nenek aku pn ramai adik bradik. 11 org semenye. 3 org diberi pd family melayu. Yg dh jumpe skang ni seme skali 5 org.Abg sulung nenek dh xde. Ade 1 gmbr kt umh atok ni yg kt org suke gile. Sbb anak lelaki die same muke dgn Pok Khaisar kt org. Die anak no 10 nenek aku.Sebijik!! smpaikn cousin aku pn igt dlm gmbr tu ayah die. hehehe.

Dlm pkl 12 lebey kt org g rumah ke-2 plak.Kt tmn tas.Umh adik nenek.lelaki. Atok ni ade cucu kembar. hehe. Mmg ade darah kmbar la. Nenek aku pn ade anak n cicit kmbar. Aku? Kt tunggu dan lihat ye.Kalo ade rezki adela tu. (semua org kot teringin) Sepnjang g beraye tu. evry rumah kt org jamu air kotak, limau ngan kacang2. Uii.. mmg lapar gile.Sbb semenye mknn ringan2 je yg msk dlm perut. Then g beraye umh nenek sedare plak. Adoii aku lupe la kt mn. Hemmm..

Xpela. Dipendekkan cerita. Ade 2 org uncle aku dr family yg berlainan kawin ngan melayu. Mcm2 ade dlm family ni. Besar btol.Hehe.


3 comments:

FJ said...

menariknya, i didnt know! habis nenek cina tu belah ayah la eh? ko pon ada sepet sket tapi nasibaik kulit melayu hehe. family aku pun ada keturunan kembar tapi aku tak pernah terpikir nak anak kembar :p still, it would be interesting kan? nim, newsflash, hidayatul nikah 8 mac! dia jemput semua orang. tlg pjg2kan berita ya.thx

FJ said...

nim, buka blog aku sat, aku baru tag nko! sila buat ya. buat jgn tak buat! :p

Violacea said...

a'ah.. belah ayah.tula ade sepet ckit.hehe. FJ aku x phm la yg ko suh buat tag tu..