Monday, July 27, 2009

Amanah

Amanah Saham

Secara tiba-tiba terdetik di hati nak tambah pengetahuan mengenai amanah saham. Aku pn search kat google key words PNB dan Minggu Amanah Saham.

Rupenye Minggu Amanah Saham 2009 telah pn berlangsung di Padang B, Plaza Angsana, Johor Bahru pada 18-27 April yang lepas dan bersempena dengan penganjurannya yang ke-10 tahun, MSAM kali ini bertemakan “Peneraju Pendidikan Pelaburan”.


Ni seme gara-gara aku receive email pasal pelaburan emas. Hemm..bagus jugak ye. Yelah, nilai emas sekarang setiap tahun semakin naik. Aku ingat lagi masa aku bercadang-cadang untuk membeli cincin pada tahun 2007. Masa tu 1 gram emas lebih kurang RM70. Sekarang sudah naik sampai RM104-RM108 segram. Harga ni ikut kedai jugak.

Aku juga ada membaca satu laporan hasil tulisan:

DATO’ SALLEH MAJID ialah Felo Utama,Fakulti Ekonomi, Universiti Kebangsaan Malaysia. Beliau juga bekas Presiden Bursa Saham Kuala Lumpur (kini Bursa Malaysia)

Laporan ini berkenaan Sejarah Penubuhan ASNB. Rakan-rakan semua boleh baca hasil tulisan beliau dengan klik url yang disediakan di sebelah kanan atas blog ni. Memang teruja...